SEMANA DE LA MODA - 4ª EDICIÓN
castellano | valencià | english
DISSENYADORS < Tornar
Tonuca
Currículum Filosofia de la col·lecció Gabinet premsa Fotos/Vídeo
 
COL·LECCIÓ ANATOMIA EN CUATRO TEMPOS
TARDOR-HIVERN 08-09

La teoria dels quatre humors, desenrotllada per Hipòcrates, mantenia que el cos humà està ple de quatre líquids bàsics (humors): flegma, sang, bilis groga i bilis negra. Segons esta teoria, la salut depenia de l’equilibri d’eixos humors al cos i la malaltia resultaria d’un excés o d’una carència d’algun dels quatre. Sostenia també que hi havia una relació entre els líquids del cos, les estacions de l’any i els elements.

Aristòtil amplià esta teoria defenent que la forma del cos reflectia també les activitats de l’ànima. Es va interessar per com els humors estaven involucrats en la formació del cos i de la ment, i conclogué que els mals mentals i emocionals tenien un origen físic.

Tempo núm. I
Flegmàtic: flegma, hivern, aigua, cervell i pulmó.
Racional, calmat, indiferent, silenciós.
Estructurada, recta, geomètrica... Blanca.

Tempo núm. II
Sanguini: sang, primavera, aire, fetge.
Valent, comunicatiu, amorós.
Fluida, orgànica, lleugera... Roja.

Tempo núm. III
Colèric: bilis groga, estiu, foc, vesícula biliar.
Fàcil d’enutjar, mal temperament, inestable.
Desequilibrada, desestructurada, enfrontada... Mostassa.

Tempo núm. IV
Melancòlic: bilis negra, tardor, terra, melsa.
Abatut, somnolent, tristor profunda.

 
contacte
 
Organiza: Generalitat Valenciana, Ajuntament de Valencia, Feria Valencia, Canal 9, Punt2, PIV, EASD
EASD Generalitat Valenciana AJUNTAMENT DE VALÈNCIA Canal9, Punt2 Feria Valencia MERCEDES BENZ El Corte Inglés disseny i comunicäció Hotel Sorolla Palace Valencia Bobbi Brown Revlon Air Nostrum BANAK IMPORTA PAGO DE THARSYS Nestea V&T