SEMANA DE LA MODA - 4ª EDICIÓN
castellano | valencià | english
DISSENYADORS < Tornar
Luís Alejandro
Currículum Filosofia de la col·lecció Gabinet premsa Fotos/Vídeo
 
COL·LECCIÓ LA NENA VALE Y EL NENE TAMBIÉN
TARDOR-HIVERN 08-09

La col·lecció està inspirada en l’experiència i el treball constant en el món de la moda i l’escultura i el seu embolcall, però esta vegada el material són els teixits hivernals, i el seu embolcall les cintes, els brodats, els estampats d’imatges transportats des de l’artesania a la tecnologia. És fer eixir “la Nena” que tota dona porta dins, oblidant el pas del temps. Una idea que partix del film del director cinematogràfic Truffaut i la seua pel·lícula Jules et Jim, des d’una experiència real que l’artista viu i trasllada primerament als dibuixos en el paper.

És per això que es fa ús de les peces de roba per a narrar el procés vital de qualsevol dona en la seua vida. Des del primer amor, els canvis que es van produint en ella, expressats a partir dels colors i les formes. És una possibilitat entre mil que “la Nena” es case, però sense oblidar que és jove i que li queda tota la vida per davant. Una dona que sempre viu el seu temps amb llibertat de moviment, i per a això és imprescindible que es realitze a partir de l’elegància versàtil del prêt-à-porter, que mostra línies sòbries però divertides. Habiten estes el cos de la dona, que pot portar-les amb naturalitat, i no ha de ser el vestit el que transforme la vida de la dona que el porta, la qual se’n fa l’ama. Disposades per al passeig de tardor, ens proposa amplitud en els abrics i ponxos fent l’ullet lúdic a l’alta costura. Al mateix temps, les superposicions de mascotes cyber en les camisetes ens transporten a l’actualitat postmoderna del Japó i als seus dibuixos a l’estil manga cool, per a recordar que la dona que es vestirà així traspassa les fronteres d’Occident.

D’ací que el fil que unix esta segona col·lecció amb l’anterior siga el negre i roig, recordant l’escriptor francés Stendhal, fent un salt de sobte i trobar-nos tot l’espectre cromàtic i els jocs amb el groc cadmi, els blaus, el verd fulla fresca, el violeta, harmonitzats sense passar inadvertits, perquè es veja una dona que passeja còmoda i abrigada amb textures suaus i càlides. El colorit no es tracta d’una pura concessió a la fantasia, es tracta d’oposicions cromàtiques ben mesurades i meditades. Sense oblidar que la cintura femenina es col·loca al seu lloc en el cos, desapareixen els melics a l’aire, aparcant la dona fosca i mostrant una nova dona alegre, vital i plena de color. En realitat es pot dir que “el vestit parla”, i el que ens conta és que una dona no té edat si es considera una dona del seu temps.

El dissenyador embolcalla els teixits de cotó i feltres de llana, amb cintes brodades a l’aigua i detalls de feltre que conjuguen l’overset, alhora que en la part dedicada als colleges britànics experimenta amb una nova lectura del tartà i els quadres Argyle. També es conjunta tot això amb una innovadora versió del clean-cool, un poc irònica. Al final, del que es tracta és d’evitar els models estereotipats que tant imperen en la nostra societat jugant amb els colors en la “Universitat Politècnica de l’Amor” i el que és impossible d’ensenyar. L’element cromàtic és tan important en les col·leccions que una col·lecció la denomina “De colores”, perquè la mixtura de la postmodernitat s’hi deixa veure en totes com en el tema del noruec Jay Jay Johanson que forma part també de la representació de la tardor i l’hivern en “…How I wish the rain could fall like pearly dewdrops from the sky…”. ‘Com desitge que la pluja caiga com nacrades gotes de rosada des del cel…’.
 
contacte
 
Organiza: Generalitat Valenciana, Ajuntament de Valencia, Feria Valencia, Canal 9, Punt2, PIV, EASD
 
EASD Generalitat Valenciana AJUNTAMENT DE VALÈNCIA Canal9, Punt2 Feria Valencia MERCEDES BENZ El Corte Inglés disseny i comunicäció Hotel Sorolla Palace Valencia Bobbi Brown Revlon Air Nostrum BANAK IMPORTA PAGO DE THARSYS Nestea V&T